Forever Young

untukmu sahabat :)
Tuesday 14 August 2012 ? 0 Atashinchi ?
Assalamualaikum w.b.t , 

Semoga Allah SWT merahmati dirimu dah diriku juga.

Aku seorang hamba Allah SWT, manusia yang selalu lupa, perlu di ingati tatkala alpa, perlu dibimbing di saat aku jauh dari landasan Ilahi. Sudah lapan belas tahun aku hidup di bumi ini, banyak dugaan dan cabaran telah aku tempuhi. Begitu juga dirimu sahabat. Berusaha untuk menjadi hamba Allah SWT yang sentiasa dekat dengan penciptanya. Berusaha untuk menjadi ummat yang sentiasa mengikuti sunnahnya. Berusaha untuk menjadi da'ie bagi menegakkan panji panji Islam. Berusaha untuk menjadi anak yang solehah bagi membuat umi dan walid gembira. Berusaha untuk menjadi contoh yang terbaik buat adik adik. Berusaha untuk menjadi pendamping setia untuk sahabat. Berusaha untuk menjadi zaujah terbaik buat bakal imam kita. 

Semuanya bermula dengan usaha. Sebelum datang usaha, kita dahulukan dengan niat yang baik dan ikhlas, yang penting lillahi taala. Tapi sebagai seorang yang kerdil, ada masanya diri ini akan jatuh. Susah untuk bangun kembali. Namun aku bersyukur, Allah SWT sangat menyayangiku. Dikurniakan sahabat yang tidak jemu dan sentiasa bersemangat untuk membuat aku bangkit kembali. Alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah atas kurniaan mu yang tidak terhingga! 

Aku masih ingat, tatkala ada pihak yang cuba menjatuhkan aku, kau pegang erat tanganku, memelukku, sanggup membiarkan bajumu basah dengan tangisanku. Aku yakin, itu semua tarbiah dari Allah untukku yang selalu lupa. Namun disebalik tarbiah itu, aku sedar sesuatu. Allah menghadiakan aku kekasih yang boleh aku dampingi tanpa perlu akad dan nikah, kekasih yang bolehku luahkan segalnya tanpa perlu menjaga pandangan mata, kekasih yang bergelar muslimah. 

Kekasih yang aku gelarkanya sebagai sahabat. Sewaktu aku tidak faham dengan apa yang diajar oleh pemberi ilmu, kau sentiasa membantuku. Tatkala aku merungut lapar, kau menghulurkan makanan kepadaku. Tatkala mataku mula menutupi rapi, kau pinjamkan dirimu untuk menjadi bantal sementaraku. Tatkala aku dahagakan ilmu ukhrawi, kau hulurkan Al-Quran untuk panduanku. Tatkala aku sakit, kau menghadiahkan doa buat diriku. Syukran ya sohabati!

Ini hanya sedikit dari apa yang ingin ku sampaikan. Nanti meleret jenuh nak baca :D

apapun, this warkah is to all my beloved girlfriends. Tiada yang tersurat dan tersirat. hihi.




ukhuwah fillah till Jannah insyaAllah. Uhibbuki fillah !   ♥ ♥ 



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post